Forum www.zarzadzaniefinansami.fora.pl Strona Główna
 
Rejestracja
 
Forum www.zarzadzaniefinansami.fora.pl Strona Główna FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
 
Pytanie z egzaminu rok poprzedni (MACIE SAMOLUBY)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zarzadzaniefinansami.fora.pl Strona Główna -> ARCHIWUM 5SEM-materiały / Ewidencje podatkowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zielona1944




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: c6-zatwierdzony
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 16:44, 27 Sty 2011    Temat postu: Pytanie z egzaminu rok poprzedni (MACIE SAMOLUBY)

Mam to daje w przeciwieństwie do was:P
i na początek pewien cytat:
"tylko myślisz żeby inni mieli mniej.."


EGZAMIN
U nas na zajęciach było takie rfozwiązanie
rozwiązywała to pani Lew
Przychód 280 000
Koszty 200 000 + 30 000 - (75 000 - 25 000) = 180 000
Dochód 280 000 - 180 000=100 000
dla ryczałtu 280 000*3% bo to sie liczy od osiągnietego przychodu a nie dochodu
dla liniowej 100 000*19% liczy się od osiągniętego dochodu
dla progresywnej (85 528 *18%- 556,02) + ((100 000 - 85 528)*32%))
556,02(to jest kwota stała kwota wolna od podatku)
85 528 - to tez jest kwota stała
U nas na zajęciach rozwiązywała to pani Lew

przedsiębiorca osoba fizyczna za rok 2009 zrealizował przychody netto 280 000 zł, dokonał zakupu towarów na kwotę 200 000zł (wg cen zakupu netto), poniósł pozostałe wydatki (koszty) ogółem na kwotę 30 000 zł. sporządzając remanent na 31.XII. 2009 potwierdził, że w sklepie znajduje się towar na łączną kwotę 75 000, w tym planowana marża i planowany należy podatek VAT stanowią 25 000zł.
określ czy z punktu widzenia właściciela bardziej opłacalne byłoby opodatkowanie tej działalności podatkiem dochodowym na zasadach ogólnych (przy założeniu prowadzenia KPPiR), czy opodatkowaniu w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
obliczeń dokonaj przy zasadach ogólnych dla podatku liniowego i dla progresywnej skali podatkowej.

1. Wady i zalety opdatkowania w formie karty podatkowej
Zalety:
-Zwolnienie z obowiązku prowadzenia ksiąg, składania zeznań podatkowych, deklaracji o wysokości uzyskanego dochodu oraz wpłacania zaliczek na podatek dochodowy.
-Opłacanie niezmiennej, określonej w zryczałtowanej wysokości kwoty podatku
Wady:
-Brak możliwości wspólnego opodatkowania z małżonkiem.
-Nie można korzystać z usług osób nie zatrudnionych przez siebie na podstawie umowy o pracę oraz z usług innych przedsiębiorstw i zakładów, chyba że chodzi o usługi specjalistyczne.
-By rozliczać się w formie karty podatkowej należy spełnić szereg warunków dot. zarówno formy prowadzenia działalności jak i liczby zatrudnianych przy działalności osób

2. Dokumentacja i ewidencja podatkowa dla potrzeb sporządzania deklaracji podatkowej w podatku VAT
Ustawa o VAT nakłada na wszystkich czynnych podatników VAT obowiązek wystawiania faktur względnie stosowania kas fiskalnych i prowadzenia ewidencji, umożliwiającej poprawne rozliczenie się z tego podatku. Z dokumentów i ewidencji powinny wynikać wszystkie dane niezbędne do właściwego sporządzenia deklaracji podatkowej VAT, która jest najważniejszym dokumentem służącym jego rozliczeniu. Dlatego w praktyce obowiązek prowadzenia ewidencji, ujmującej dane wystawionych przez podatnika i otrzymanych przez niego dokumentów, sprowadza się do zapewnienia informacji, służących prawidłowemu sporządzeniu tej deklaracji.
Ustawa wymaga, aby ewidencja taka obejmowała:
- podatek naliczony związany z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego oraz kwoty podatku naliczonego, w stosunku do których prawo takie nie przysługuje,
- dane niezbędne do prawidłowego określenia przedmiotu i podstawy opodatkowania,
- wysokość podatku należnego,
- kwoty podatku naliczonego obniżające podatek należny,
- kwotę podatku podlegającą wpłacie do urzędu skarbowego lub zwrotowi z tego urzędu oraz
- inne dane służące do prawidłowego sporządzenia deklaracji.

1.Rejestr sprzedaży VAT
2.Ewidencja wyposażenia dlaczego jest potrzebna
3.Obliczyc dochód i strate

1. Rejestr VAT zakupu-istota, dokumentacja
2. Ewidencja przebiegu pojazdu
3. ustalić dochód/stratę w spółce cywilnej

1. Obliczyć dochód/strate
2. ewidencja pojazdu
3. rejestr zakupu vat

Ja też tak zrobiłam: stan spisu z natury z końca 2008 roku - stan spisu z natury na koniec 2009 roku.
Przychody dodałam do siebie i odjęłam koszty uzyskania przychodów, czyli wszystkie wydatki itp.
Później przychód - koszty uzyskania przychodów i wyszedł dochód.

Na stroie internetowej: [link widoczny dla zalogowanych] … u_1713.php znalazłam przykład
obliczania dochodu z ksiegi przychodów i rozchodów. Oto on:
W przypadku przedsiębiorców prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów, ostatnią czynnością
w roku podatkowym jest wpisanie do księgi obliczenia dochodu np. według następującego wzoru:

1) Przychód (kolumna 9) 10'000,00 zł

2) Wysokość kosztów uzyskania przychodów poniesionych w roku podatkowym:
a) wartość spisu z natury na początek roku podatkowego 1'000,00 zł
b) plus wydatki na zakup towarów handlowych i materiałów (kolumna 10) 3'000,00zł
c) plus wydatki na koszty uboczne zakupu (kolumna 11) 1'200,00 zł
d) minus wartość spisu z natury na koniec roku podatkowego 1'400,00 zł
e) plus kwota pozostałych wydatków (kolumna 15) 300,00 zł
f) minus wartość wynagrodzeń w naturze ujętych w innych kolumnach księgi 0,00 zł
Razem koszty uzyskania przychodu 4'100,00 zł

3) Ustalenie dochodu osiągniętego w roku podatkowym:
a) przychód (pkt. 1) 10'000,00 zł
b) minus koszty uzyskania przychodów (pkt. 2) 4'100,00 zł
Dochód (a-b) 5'900,00 zł

Ustalić dochód / strate w spółce cywilnej w roku 2009:
przychody podane były i koszty . W przychodach była sprzedaż środka trwałego 2000 a w kosztach
pisało ze całość zamortyzowano czyli nie było żadnych kosztów z amortyzacji. i Spis z naruty na koniec
roku 2008 wynosił ..... a spis z natury na koniec 2009 wynosił.....


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xyz
Gość






PostWysłany: Wto 22:01, 01 Lut 2011    Temat postu:

to pytania z tego co pisali na forum byly mniej wiecej takie
-rejestr sprzedazy u VAT u podmiotow zwolnionych z VAT
-inwentaryzacja w PKPiR
-z jakiej ilosci podatku musi sie rozliczyc podatnik
-mały podatnik VAT
-terminy inwentaryzajci w PKPiR
-dlaczego w firmie prowadzi sie ewidencje pracownikow
-jak wyglada ewidencja sprzedazy u podmiowo zwolnionych z VAT
-ustalic dochod,ale nie wiem o co chodzilo dokladnie
-imienne karty wynagrodzeń
-ewidencj aprzebeigu pojazdu__rowniez dokaldnie nei wiadomo
-obliczyc jakas inwentaryzacje
-ustalic rozrachunki z US
-najkorzystniejszy podaetek dla firmy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zarzadzaniefinansami.fora.pl Strona Główna -> ARCHIWUM 5SEM-materiały / Ewidencje podatkowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
 
 
Regulamin